cintu itu indah...
tapi ia menyakitkan...
cinta itu suci...
tapi ia pedih...

cinta perlu ada kepercayaan...
cinta perlu di sulami dengan kejujuran..
cinta perlu diikat dengan kasih sayang...
cinta perlu bersemadi dalam kenangan...

kesetiaan...
perlu kekal dalam hati...
dan aku...
sedikit pun ta pernah berubah...
hanya engkau di hatiku...
dan akan kekal selamanya...
selagi nyawa dan jasad masih bersatu...
selagi roh masih ada...
selagi langit belum runtuh...

apa jua curiga dihatimu..
aku ingin kau tahu..
hanya engkau di hatiku..
hanya engkau yang bertakhta...
hanya engkau suamiku disyurga...

kasih...
takkan pernah pudar...
takkan pernah hilang...
selagi aku masih menarik hela nafas yang panjang...

pemergianmu diiringi air mata kasih...
dan aku pula berlalu...
kerna aku telah melukakan hatimu...
namun..
aku ingin kau tahu...
namamu akan tetap di hatiku..
jiwaku tetap milikmu...
jasadku tetap kepunyaanmu...

andainya aku telah pergi...
lafazkanlah serangkai kalimah suci al-fatihah...
sebagai bekalanku menanti di barzakh...
untuk berangkat ke padang masyar...

dan aku...
akan menantimu di pintu syurga...rezk